„Aș vrea să îmi pun un filtru chiar acum”: de ce adolescenții au nevoie de sprijin emoțional pentru a face față rețelelor sociale

Mulți tineri cu vârsta cuprinsă între opt și 12 ani sunt acum utilizatori grei de social media precum Instagram și Snapchat – chiar dacă majoritatea platformelor necesită ca utilizatorii să aibă peste 13 ani. Cu toate acestea, îngrijorarea cu privire la utilizarea tinerilor de către rețelele sociale tinde să se concentreze asupra adolescenților mai în vârstă sau asupra adulților tineri – mai degrabă decât pe acest grup de preadolescenți sau „între” – și se concentrează pe probleme specifice, cum ar fi hărțuirea cibernetică sau sexul.

Noile mele cercetări au investigat percepțiile tinerilor despre social media și problemele cu care se confruntă atunci când se angajează în utilizarea acestor platforme. Acesta dezvăluie că, în timp ce copiii sunt conștienți de pericole precum prădătorii online, tinerii învățați de părinți și școli pot trece cu vederea impactul emoțional al social media.

Copiii cu vârste cuprinse între opt și 12 ani se află într-un moment cheie în dezvoltarea lor socială și emoțională. În acest moment, ei încep să caute rețelele de socializare dincolo de părinți, relații dintre colegi capătă un scop și o importanță mai mare.

Pe măsură ce încep să navigheze în lumea socială digitală, tinerii încep să-și formeze identitatea online și sunt expuși unor circumstanțe diferite celor pe care i-ar putea întâlni atunci când socializează în viața reală. Este posibil să le lipsească îndrumarea în acest spațiu. Părinții și profesorii nu sunt întotdeauna „nativi digitali” și este posibil să nu fie confortabili și încrezători atunci când navighează în lumea online. Aceasta înseamnă că este posibil să nu fie echipate pentru a proteja activitatea digitală a copiilor.

Cercetările mele sugerează că copiii din școlile primare trebuie învățați despre siguranța emoțională în legătură cu social media. Și că perspectivele copiilor trebuie să se integreze în programa digitală, așa că se concentrează pe problemele care îi afectează cu adevărat și nu pe cele pe care adulții le consideră predominante.

DISTRIBUIE MAI DEPARTE!