De ce este posibil să trebuiască să cumpărați un telefon nou, indiferent dacă doriți sau nu

Probabil că am fost cu toții acolo. Cumpărăm un gadget inteligent nou și, când îl conectăm pentru prima dată, necesită o actualizare pentru a funcționa. Așadar, ajungem să petrecem ore întregi descărcând și actualizând înainte de a ne putea juca chiar cu noua noastră jucărie.

Dar ce se întâmplă când nu mai putem actualiza gadgeturile?

În fiecare an, furnizorii precum Apple și Google adaugă la lista lor de dispozitive vechi care nu mai primesc actualizări ale sistemului de operare sau de securitate. De exemplu, proprietarilor smartphone-ului Pixel 2 (lansat de Google în 2017) li s-a spus la sfârșitul anului 2020 că nu vor mai primi actualizări regulate ale sistemului și actualizări de securitate.

Trecerea la cele mai noi smartphone-uri Google nu le va izola mult timp de această problemă. Proprietarii celui mai recent Pixel 5 trebuie să se aștepte ca acest dispozitiv (lansat în octombrie 2020) să devină vintage în 2023.

În timp ce Apple are reputația de a sprijini dispozitivele mai mult decât Google și Samsung cu Android, chiar și proprietarii Apple sunt afectati la un moment dat, cum ar fi acei utilizatori care au cumpărat Apple Watch SE sau Apple Watch 3 la sfârșitul anului trecut doar pentru a descoperi că funcționează doar cu un iPhone 6s sau mai mare.

Tehnologia nu este ceea ce era. În urmă cu douăzeci de ani, am putea cumpăra un laptop și totul ar funcționa cam la fel pentru mai mult de un deceniu. De exemplu, porniți o unitate Windows XP veche (care nu mai este acceptată de Microsoft) și orice software instalat Word și Excel va fi acolo la fel cum l-am lăsat, încă disponibil pentru documentul dvs. și pentru nevoile dvs. de calcul tabelar. (Trebuie să fim atenți la actualizarea oricărui software deoarece este posibil să nu funcționeze pe unitatea XP.)

Dacă vrem să jucăm câteva jocuri vechi pe computer, există un argument potrivit căruia o unitate veche sau un sistem de operare va fi o alegere mai bună pentru a juca, deoarece o unitate mai nouă va rula jocul prea repede sau va fi incompatibil și nu va rula deloc.

Dar lumea tehnologiei s-a schimbat în ultimii zece ani sau cam așa ceva. Din ce în ce mai multe aplicații au nevoie de o conexiune la rețea pentru a funcționa sau pentru a profita de noile caracteristici ale software-ului sau hardware-ului care nu existau anterior, cum ar fi realitatea augmentată (AR), deci au nevoie de un dispozitiv nou pentru a funcționa.

Chiar și din punct de vedere hardware, există îngrijorări. Încercați să atașați vechea noastră bandă de fitness la noul nostru smartphone și s-ar putea să găsim că protocolul Bluetooth pe care îl folosește pentru a comunica nu mai este acceptat sau serverele pe care le rulau au fost atacate și eliminate de hackeri.

Susținătorii smartwatch-ului original, Pebble, s-au trezit la capătul greșit al acestei situații atunci când compania a fost cumpărată de Fitbit, care a decis să închidă serverele Pebble. Acest lucru a transformat efectiv toate ceasurile Pebble în greutăți de hârtie, deși a fost dezvoltată o soluție neoficială.

WiFi Alliance a anunțat anul trecut un nou standard WiFi, crescând viteza pentru țările care îl susțin.

Dar este deja cazul în care dispozitivele WiFi mai vechi care rulează pe standarde mai vechi pot avea probleme la conectarea la rețele noi și, chiar dacă pot, este posibil să încetinească întreaga rețea.

În lumea rețelelor celulare, unele părți ale vechii rețele 3G (renumite pentru alimentarea iPhone 3G lansat acum puțin mai bine de zece ani) au fost închise în unele țări (inclusiv Australia), întregul serviciu fiind destinat coșului de gunoi în câțiva ani. Chiar dacă am putea alimenta acel iPhone vechi, nu ar primi niciun serviciu de telefonie.

Deci, care este soluția la această problemă a tehnologiei de unică folosință și care expiră? O sugestie este că producătorii se îndreaptă spre a face dispozitivele mai modulare, compuse din mai multe componente detașabile. Componentele ar putea fi apoi înlocuite pe măsură ce expiră, la fel cum putem face cu computerele desktop, înlocuind placa video, placa de sunet sau alte componente.

Unii producători, precum Essential, Motorola și Google, au încercat toți această abordare cu un telefon modular, dar cu succes limitat. Procesul de modularizare are ca rezultat un dispozitiv mai mare și mai greoi într-o lume în care totul este subțire și subțire.

Până când producătorii nu sunt dispuși să facă doar o schimbare directă a vechiului obiect gadget pentru un nou model fără bani în jos, este probabil să trăim încă în cultura dispozitivelor care expiră pentru o vreme.

DISTRIBUIE MAI DEPARTE!