China blochează BBC pentru eșecul îndeplinirii cerințelor de veridicitate și imparțialitate

Autoritățile chineze au blocat difuzările din țara lor a canalului britanic BBC World News pentru că „au încălcat cerințele conform cărora informațiile trebuie să fie imparțiale și veridice”, a raportat astăzi Administrația Națională pentru Radio și Televiziune într-un comunicat publicat pe site-ul său web.

După o investigație, se arată în text, s-a ajuns la concluzia că rapoartele BBC World News despre China au încălcat grav „reglementările în vigoare în ceea ce privește transmisia și„ au încălcat cerințele conform cărora știrile trebuie să fie veridice și imparțiale.

De asemenea, instituția a acuzat informațiile BBC că „dăunează intereselor naționale ale Chinei și subminează unitatea națională” a țării.

 

În acest fel, a concluzionat Administrația Națională de Radio și Televiziune, lanțul „nu respectă condițiile de emisie a canalelor străine din China, nu va fi permis să difuzeze în China și cererea sa de retransmisie pentru anul viitor nu va fi acceptată . ”

Marea Britanie a protestat rapid printr-o declarație semnată de ministrul britanic de externe Dominic Raab, care a considerat decizia „inacceptabilă”. Raab a denunțat interdicția ca „o restricție inacceptabilă a libertății mass-media” care va afecta „reputația Chinei în ochii lumii”.

În ultimele săptămâni, presa de stat chineză a condus o campanie împotriva BBC – și chiar jurnaliștii săi au fost supuși insultelor și hărțuirii pe rețelele sociale – ca urmare a rapoartelor care denunță încălcări grave ale drepturilor omului ale minorităților religioase din regiunea nord-vestică a țării. Xinjiang.

Beijingul neagă categoric aceste acuzații cu privire la ceea ce se întâmplă în Xinjiang, o regiune de nord-vest a Chinei, unde presa străină se confruntă cu restricții suplimentare atunci când vine vorba de raportare.

Decizia autorităților chineze vine la o săptămână după ce autoritatea de reglementare britanică Ofcom a anunțat că își va retrage licența de difuzare în Regatul Unit de la China Global Television Network (CGTN).

Potrivit Ofcom, licențiatul CGTN „nu îndeplinește cerința legală de a avea control asupra serviciului”, o funcție pe care autoritatea de reglementare o menține este în mâinile unei entități controlate în cele din urmă de Partidul Comunist Chinez.

DISTRIBUIE MAI DEPARTE!