Armata chineză interzice mașinile Tesla invocând aparate de fotografiat și spionaj

China, cea mai mare piață mondială de vehicule electrice, este cheia ambițiilor globale de creștere ale lui Elon Musk.

Mașinile Tesla Inc. au fost interzise din complexele militare chinezești și din complexele de locuințe din cauza îngrijorării cu privire la colectarea datelor sensibile de către camerele integrate în vehicule.

Ordinul, emis de militari, îi sfătuiește pe proprietarii Tesla să își parcheze mașinile în afara proprietății militare, potrivit unor persoane familiare cu directiva care au cerut să nu fie identificați deoarece informațiile sunt private. Interdicția, transmisă locuitorilor de locuințe militare săptămâna aceasta, a fost declanșată de îngrijorarea că cel mai mare producător de vehicule electrice din lume colectează date sensibile prin intermediul camerelor încorporate ale mașinilor într-un mod pe care guvernul chinez nu poate să-l vadă sau să-l controleze.

Imaginile cu ceea ce se presupune că este o notificare despre interdicție circulau și pe rețelele sociale chineze. Camerele multidirecționale și senzorii cu ultrasunete din mașinile Tesla pot „expune locații”, iar vehiculele sunt interzise de la reședințele militare pentru a asigura siguranța informațiilor militare confidențiale, se spune în aviz.

 

Un reprezentant al Tesla din China a refuzat să comenteze despre mișcarea armatei. Ministerul Apărării din China nu a răspuns imediat la un fax trimis după orele de lucru.

Tesla, la fel ca mulți alți producători de automobile, inclusiv General Motors Co., folosește câteva camere mici, situate în principal în exteriorul vehiculului, pentru a ajuta la ghidarea funcțiilor de parcare, pilot automat și conducere automată. Majoritatea modelelor Tesla au, de asemenea, o cameră interioară montată deasupra oglinzii retrovizoare care poate fi utilizată pentru a detecta dacă un șofer se uită la șosea, se uită în jos, poartă ochelari de soare sau se uită complet la altceva.

Camera internă

Compania cu sediul în California – care produce crossover-urile SUV Model 3 și Model Y la un Gigafactory de lângă Shanghai – nu s-a ferit de acest fapt, directorul executiv Elon Musk a spus în aprilie 2019 că camera internă este acolo „pentru când vom începe să concureze cu Uber / Lyft și oamenii își permit mașina să câștige bani pentru ei ca parte a flotei de autonomie comună Tesla. ”

„În cazul în care cineva îți încurcă mașina, poți verifica videoclipul”, a explicat Musk.

De atunci, Tesla a început să utilizeze camerele interne ale mașinilor pentru a monitoriza ceea ce numește beta testeri FSD (full self driving) beta sau proprietarii Tesla care s-au oferit voluntar pentru a testa capacitățile companiei de asistare a șoferului.

La începutul acestei luni, Musk a postat pe Twitter că procesul beta al companiei FSD a fost extins la aproximativ 2.000 de proprietari, dar Tesla „a revocat beta-ul acolo unde șoferii nu acordau suficientă atenție drumului”. Musk a spus că următoarea versiune semnificativă a beta FSD va avea loc în aprilie.

Niciuna dintre camerele auto din Teslas vândute în China nu este pornită sau nu face parte din testul beta FSD, a declarat reprezentantul Tesla. Politicile de confidențialitate ale Tesla sunt conforme cu legile naționale și reglementările locale din China, a spus persoana respectivă.

DISTRIBUIE MAI DEPARTE!