Apă minerală carbogazificată este rea pentru tine?

Pentru mulți oameni, începutul unui an este un moment pentru noi rezoluții de sănătate – fie că mănâncă mai multe legume, consumă mai puțin zahăr sau bea mai multă apă. Menținerea hidratării este esențială pentru funcțiile corpului, cum ar fi reglarea temperaturii, transportul nutrienților și îndepărtarea deșeurilor.

Apa acționează chiar ca lubrifiant și amortizor pentru articulații. Dar, deși majoritatea oamenilor știu că ar trebui să bea mai multă apă, poate fi un pic plictisitor. Deci, ce zici de apa carbogazificata ca opțiune pentru a înviora puțin lucrurile? La urma urmei, apa carbogazificata este la fel de bună ca apa normală, nu? Nu chiar.

Apa minerala carbogazificata se face prin infuzarea apei cu dioxid de carbon. Aceasta produce acid carbonic cu un pH acid slab cuprins între trei și patru. Această senzație de gură „simțiți-vă bine” pe care o aveți după ce beți o băutură carbogazoasă este de fapt activarea chimică a receptorilor de durere de pe limbă care răspund la acest acid, oferind un gust mai degrabă. Iată o parte a problemei, deoarece acidul din băuturi ne poate dăuna dinților.

Stratul exterior al dinților, smaltul dentar, este cel mai dur țesut din corp. Este fabricat dintr-un mineral numit hidroxiapatit care conține calciu și fosfat. Saliva este în principal apă, dar conține și calciu și fosfat. În mod normal, există un echilibru între mineralele dinților și mineralele din salivă.

Gura și saliva au în mod normal (un pH de șase până la șapte), dar când aceasta scade sub cinci și jumătate, moleculele de calciu și fosfat se deplasează din dinți și ajung în salivă. Acest lucru se poate întâmpla din cauza acidului carbonic din băuturile gazoase.

Această demineralizare creează pori mici în mineralul dinților și smalțul începe să se dizolve. Inițial, porii sunt microscopici și pot fi încă înfundați punând calciu sau fosfat înapoi sau înlocuind calciu cu fluor – așa funcționează fluorul din pasta de dinți pentru a proteja dinții.

Dar odată ce cantitatea de mineral dinte pierdut atinge un anumit nivel, porii nu mai pot fi înfundați și țesutul dentar se pierde definitiv. Dacă dinții sunt scăldați în acid din băuturile carbogazoase frecvent, pot fi dizolvate mai multe minerale decât să fie introduse înapoi și există un risc mai mare de uzură sau eroziune a dinților așadar, deși apa plata este mai bună pentru dinții tăi decât băuturile aromate (dietetice sau obișnuite) care au un pH mai scăzut, apa plata este cea mai bună – are un pH de aproximativ șapte.

De asemenea, merită subliniat faptul că apa minerala nu este un inhibitor al apetitului. În ciuda a ceea ce ați putea citi online, nu există dovezi științifice puternice care să sugereze că consumul de apă minerala vă va face să vă simțiți mai plini sau să vă reduceți pofta de mâncare.

Da, consumul de apă carbogazoasă îți va umple stomacul, dar nu va rămâne în stomac mai mult decât apa plată. Chiar și atunci când se bea apă minerala alături de alimente sau mese, nu există nicio diferență în cât de repede se va goli stomacul în comparație cu apa plată.

Științific, este dificil să se măsoare foamea și plinătatea, ceea ce înseamnă că studiile care investighează acestea se bazează pe sau sunt influențate de sentimentele personale ale oamenilor – și, în mod natural, noi, oamenii, suntem cu toții foarte diferiți. De fapt, Autoritatea Europeană pentru Siguranța Alimentară, care oferă sfaturi științifice independente cu privire la siguranța alimentelor, nu susține nicio afirmație de sănătate legată de alimentele sau băuturile despre care se spune că mărește sațietatea.

Apa este o alegere sănătoasă și ieftină pentru a-ți potoli setea în orice moment. Nu are calorii, este gratuit și nu conține zaharuri care pot deteriora dinții – spre deosebire de nenumăratele băuturi sportive, energetice și carbogazoase care inundă rafturile supermarketurilor.

Desigur, dacă schimbați băuturi răcoritoare cu zahăr cu apă minerala, atunci acesta este un pas în direcția corectă. Într-adevăr, băuturile răcoritoare se estimează că contribuie la aproximativ 25% din aportul de zahăr la adulți și cresc aciditatea orală. Majoritatea apelor minerale nu au zaharuri adăugate, deși unele au, așa că citiți întotdeauna eticheta. Așadar, atunci când vine vorba de încercarea de a crește aportul de lichide, apa plata este în continuare opțiunea preferată.

Dar dacă un pahar cu apă nu este cu adevărat pe gustul tau , apa carbogazoasa te poate ajuta să rămâi hidratat și poate fi o alternativă gustoasă față de apa plata – dar fii atent la frecvența cu care o bei pentru sănătatea ta dentară.

DISTRIBUIE MAI DEPARTE!